قطع شدن صدای گوشی شیائومی در حین مکالمه

مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی در حین مکالمه

برخی از کاربران شیائومی با این مشکل مواجه شده اند. آنها نمی توانند صدای طرف مقابل را در طول مکالمه بشنوند. قطع صدای گوشی شیائومی، صحبت کردن با دیگران را برای کاربران دشوار می کرد.

به دلیل این مشکل کاربران مجبور می شوند در حالت اسپیکر با طرف مقابل صحبت کنند. قطع کردن صدای گوشی شیائومی می تواند نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. اگر مشکل سخت افزاری است، کاربر باید گوشی خود را تعمیر و بلندگوی داخلی گوشی موبایل را تعویض کند.

برای تشخیص مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری گوشی شیائومی باید تست هایی روی گوشی انجام شود. در ادامه به حل مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی حین مکالمه در سایت نمایندگی تعمیرات شیائومی می پردازیم.

چک کردن اسپیکر گوشی شیائومی

مشکلات اسپیکر از جمله مشکلاتی است که ممکن است برای تمامی گوشی های موبایل پیش بیاید. گوشی های شیائومی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و این احتمال وجود دارد که به طور ناگهانی متوجه شوید که اسپیکر گوشی شما کار نمی کند و مشکل دارد. هیچ صدایی در نمیاد این سوال برای شما پیش می آید که دلیل این مشکل چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟ در این مقاله از مقاله تعمیرات موبایل سعی داریم به تمامی سوالات شما در مورد اسپیکر گوشی شیائومی پاسخ دهیم. در بیشتر موارد منشا این مشکل سخت افزاری است، اما در برخی موارد ممکن است دچار اشکالات نرم افزاری نیز شود که در نتیجه سهل انگاری رخ داده است.

عیب یابی اسپیکر گوشی شیائومی

یک چیز در مورد آن این است که گاهی اوقات این مشکل ممکن است رخ دهد زیرا دستگاه شما به لوازم جانبی دیگر مانند هدست بی سیم یا تلفن دستی متصل است و این باعث می شود صدای بلندگو کاهش یابد. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی برای رفع مشکل دستگاه خود ابتدا این مشکل را بررسی کرده و این اتصالات را خاموش کنید سپس مجدداً اسپیکر موبایل خود را بررسی کنید که در اکثر موارد مشکل حل می شود.

اما گاهی اوقات مشکلی پیش می آید که دستگاه شما به هیچ هدست یا بلوتوثی متصل نیست اما باز هم مشکلی در اسپیکر وجود دارد، جای نگرانی نیست، می توانید اجباری گوشی خود را راه اندازی مجدد کنید، برای انجام این کار، فقط باید صفحه اصلی را فشار دهید. دکمه روشن/خاموش و کم کردن صدا. در همان زمان نگه دارید تا دستگاه راه اندازی مجدد شود.

پس از راه اندازی مجدد دستگاه، اسپیکر را بررسی کنید، اگر برخی از مشکلات و خرابی ها و مشکلات نرم افزاری موبایل باعث چنین مشکلی شده بود، با راه اندازی مجدد برطرف می شود. اگر بعد از این باز هم با این مشکل مواجه شدید، لطفاً یک بازنشانی کارخانه ای انجام دهید تا مشکل برطرف شود. مراحل زیر را دنبال کنید تا به راحتی این کار را انجام دهید.

مراحل انجام بازنشانی کارخانه ای:

  • وارد تنظیمات شوید.
  • گزینه BACKUP را انتخاب کنید.
  • پس از انجام این کار بر روی تنظیمات کارخانه کلیک کنید.

و سپس باید منتظر بمانید تا دستگاه شما ریست شود و به خاطر داشته باشید که بازنشانی کارخانه تمام اطلاعات و داده های دستگاه را پاک می کند، بنابراین قبل از انجام این کار از اطلاعات ذخیره شده در دستگاه خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. بعد از انجام ریست فکتوری اگر مشکلی از دستگاه باشد حل می شود پس به این نتیجه می رسیم که مشکل نرم افزاری است اما اگر حل نشد بی احتیاطی و…

اینطور نیست، اما ریشه در سخت افزار دارد و باید با تعویض قطعه مشکل حل شود. زمانی که پس از انجام تمامی مراحل فوق به این نتیجه رسیدید که مشکل دستگاه شما سخت افزاری است، باید آن را به تعمیرگاه های معتبر بسپارید تا توسط تکنسین مجرب و حرفه ای تعمیر شود و برای هر مشتری ضمانت نامه کتبی ارائه شود. از خدمات نشان می دهد. اگر اسپیکر گوشی شیائومی شما مشکل دارد، می توانید برای تعمیر گوشی خود به مرکز تعمیرات موبایل شیائومی مراجعه کنید.

تست اسپیکر گوشی شیائومی

برای تست سلامت بلندگوی گوشی، باید کد دستوری را اجرا کنید. بنابراین، برنامه تلفن را باز کنید و کد دستوری زیر را وارد کنید:

*#*#6484#*#*

کد دستوری تست سخت افزار را وارد کنید

پس از وارد کردن این کد، دکمه تماس را فشار دهید. پس از چند ثانیه صفحه تست سخت افزار گوشی باز می شود. روی گزینه Main Microphone Feedback Test کلیک کنید و صفحه را ببندید. سپس گوشی را خاموش و روشن کنید.

دوباره کد دستوری را وارد کنید تا صفحه تست باز شود. حالا گزینه Main Microphone Feedback Test را انتخاب کنید و تست کنید که آیا می توانید صدا را از بلندگوی گوشی بشنوید یا خیر. اگر صدایی شنیده شود، دستگاه مشکل نرم افزاری دارد. اما اگر صدا را نمی شنوید گوشی شیائومی شما مشکل سخت افزاری دارد و باید آن را به مرکز تعمیرات سخت افزاری موبایل ارجاع دهید.

عواملی که منجر به خرابی بلندگوهای شیائومی می شود:

  1. استفاده از قطعات و کپی های نامرغوب برای تعمیرات
  2. مشکلات نرم افزاری
  3. کم آبی دستگاه
  4. نفوذ آلودگی
  5. نفوذ اب
  6. ختلال سازگاری و ساختاری

دلایلی که باعث می شود صدای بلندگوی شیائومی قطع شود

بررسی تنظیمات صدای تماس در گوشی شیائومی

یکی دیگر از دلایلی که برای رفع حجم تماس شیائومی وجود دارد، تنظیمات حجم تماس است. صدای مکالمه را با استفاده از کلید افزایش صدا افزایش دهید، دلیل کاهش یا قطع صدا ممکن است مربوط به این تنظیمات باشد. از طرف دیگر، اگر حالت Do Not Disturb در گوشی شیائومی شما فعال است، پنل اعلان را پایین بکشید و Do Not Disturb یا Do Not Disturb را غیرفعال کنید. لازم به ذکر است که حالت بی صدا نیز می تواند در صدای مکالمه تلفنی اختلال ایجاد کند، مطمئن شوید که گوشی در حالت بی صدا نیست.

هدفون معیوب دلیل قطع شدن صدای تماس در گوشی شیائومی است

اول از همه، اگر با هدست صحبت می کنید، مطمئن شوید که هدست خاموش نیست. برای این کار یک بار گوشی را بدون هدفون تست کنید. اگر مشکل قطع کردن گوشی شیائومی بدون هدفون حل شود، مشخص است که مشکل از میکروفون هدفون است. در این صورت از سالم بودن کابل هندزفری و عدم پوشاندن گرد و غبار جک 3.5 میلی متری آن اطمینان حاصل کنید. اما اگر حتی بدون هندزفری صدای مکالمه شما قطع می شود، مشکل عدم صدا در حین مکالمه ممکن است دلایل نرم افزاری یا سخت افزاری داشته باشد.

بلندگوی گوشی را تمیز کنید

بلندگوی گوشی مکانی عالی برای جمع آوری خاک و گرد و غبار است. بسیاری از افراد تنها با تمیز کردن بلندگوی گوشی شیائومی خود مشکل صدای اسپیکر را حل کرده اند. بنابراین توصیه می کنیم ابتدا گوشی شیائومی خود را تمیز کنید و سپس موارد دیگر را امتحان کنید. مقاله نحوه تمیز کردن جک تلفن را بخوانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا